E-mail küldés

Rólunk:

A cég magánvállalkozásként alakult 1988-ban. Alkalmazottaink száma folyamatosan növekszik, a 2014-es évet már 47 munkatárssal kezdtük.

Telephelyeink, eszközeink, gépeink fejlesztése, bővítése is töretlen. Mindig nyomon követjük a műszaki világ fejlődését és aszerint fejlesztjük technológiánkat anyagi képességeinkhez mérten.


Célunk, hogy a magas minőségű préselt fém alkatrészek, műanyag alkatrészek és precíziós megmunkálású fém alkatrészek és azok szerszámainak vevőközpontú gyártói lehessünk. A teljes vevői elégedettség eléréséért arra törekszünk, hogy termékeink teljesen megfeleljenek ügyfeleink elvárásainak.

Cégünk 3 fő profilja a következő: 


Szerszámgyártás:

- Lyukasztó szerszámok, sorozatszerszámok és mélyhúzó szerszámok gyártása

- Műanyagszerszámok, gumivulkanizáló és extruder-szerszámok gyártása

 - Lemez- és műanyag alkatrészek gyártása:

- Hajlított, lyukasztott, mélyhúzott lemezalkatrészek gyártása (100 tonnáig)

- Elektronikai, réz, rozsdamentes, alumínium, rugóacél alkatrészek nagysebességű gyártása

- Műanyag termékek gyártása (~400 grammig)

Fémmegmunkálás, alkatrészgyártás:

Különböző alkatrészek fúrása, marása, esztergálása, CNC megmunkálása, huzalszikra-forgácsolása, tömbszikra-forgácsolása, edzett anyagok fúrása, köszörülése.

 

 

 

 

 

A fémcsempe egy saválló anyagból készülő dekorációs termék, mellyel otthona bármelyik helyiségét egyedivé varázsolhatja. Átlagos csempeméretekkel könnyen variálható.

A csempe tervezője és gyártója a Best-Tool Kft.
A Best-Tool Kft. egy 100%-ban magyar tulajdonú családi vállalkozás.
Jelenleg két méretben rendelhetőek a csempék:
- 4x20cm
- 5x25cm
Mindkét méret hosszanti szálirányú.

Termékkel kapcsolatban felvilágosítás tud adni:
Bach Lóránt
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
+36304662216

További információk:

www.femcsempe.hu és
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Forgácsoló üzem új telephelyen

 Szárnyaló Best-Tool

 A dunapataji Bach János fém megmunkáló vállalkozása 2002 óta viseli a Best-Tool Kft nevet. Nagy autógyártó cégek (amerikai, német, japán) fejlesztő részlegei számára az új típusokhoz készítenek szerszámokat. Magas színvonalú, igényes munkájuknak köszönhetően nemcsak túlélték az 2008-2009-es válság aggasztó hónapjait, de tudatos stratégiájuk nyomán megerősödött pozíciójuk a piacon.

A válság tanulságait a tulajdonos-cégvezető 2009 nyarán így összegezte: „Ilyen helyzetben a gyors reagálás nagyon fontos, de még fontosabb az, hogy az ember túllendüljön az önsajnálaton” . Úgy tűnik, nekik ez sikerült. Hozzáértés, bölcs előrelátás, távlatos gondolkodás – talán ezek a prosperáló családi vállalkozás kulcsszavai. S persze, töméntelen munka. A 2012-ben számukra ítélt „Dunapatajért” kitüntetés mindezek elismerésén túl azt is jelzi, a Bach család (a családfő mellett a pedagógusi pályát felhagyó feleség, a gépészmérnöki diplomát szerző Lóránt fiuk) a lendületes fejlődés közepette sem arányérzékét, sem emberi közvetlenségét, nyitottságát, sem közéleti érdeklődését nem veszítette el.

Ezúttal a Best-Tool Kft történetének kiemelkedően fontos mozzanatáról számolhatunk be: befejező szakaszába lépett egy vadonat új csarnok építése az egykori pataji vásártéren kijelölt ipari területen. A kft által megvásárolt egy hektáros terület szinte minden szegletén a kalocsai Generál Építőipari Kft szakmunkásai szorgoskodnak. A külső terepmunka, parkoló-építés után a csarnok valóságosan méhkasra emlékeztet. Mindenütt lendületesen dolgoznak, hogy tartani tudják a július 31-i átadási határidőt.

- Augusztusban itt már dolgozni szeretnénk! – jegyzi meg Bach János, aki készségesen vezet körbe az építési területen. A műszaki ember jellegzetesen tömör, szikár, tényszerű közléseit engedtessék meg tiszteletteljes lelkesültséggel közreadnom. A régi üzem szűkössége után minden szempontból jobb munkakörülményeket fog biztosítani az 1000 négyzetméteres új csarnok, ahova a szerszámkészítő részleget költöztetik. Az észak-déli tájolású csarnok bejárati részénél közel 300 négyzetméteres adminisztrációs blokkot alakítottak ki, ahol az irodai munkáktól a minőségbiztosításon  át a tervezésig minden külön új, korszerű teret kap. A csarnok déli, magas részébe két 350 tonnás és egy 200 tonnás présgépet is beüzemelnek azért, hogy az eddigiektől eltérően, mindjárt helyben lehetővé váljék a készülő szerszámok kipróbálása. A csarnokszerkezet kialakításakor figyelembe vették a tervezett következő lépést, vagyis, hogy mintegy folytatva a mostani beruházást, a közeljövőben egy 20 tonnás, illetve két 2,5 tonnás daru beszerelésére is sor kerül.

A mostani projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A támogatás értéke 87 155 598 Ft. A munkálatok bruttó összértéke 220 millió Ft.

Itt jegyzendő meg, hogy Dunapataj volt vásárterén elhelyezkedő ipari terület nem közművesített. A Best-Tool Kft új telephelyének teljes közműfejlesztése saját erőből valósult meg!

Az alkalmazotti létszámot a beruházás kezdeti 32-ről mostanra 46 személyre fejlesztették, hogy augusztusban teljes erőbedobással indulhasson a termelés.

A zajosabb munkafolyamat lakott területtől távolabb helyezése már önmagában környezetkímélő. Ismerve a Bach család ilyen irányú igényességét, biztosak lehetünk, hogy a telep közvetlen környezete már az átadáskor, de legkésőbb jövő tavaszra nem akármilyen képet tár majd elénk.

A Dunapataj számára lelkesítő, de a kistérségben is számottevő beruházásban egyelőre kakukktojás az oda vezető földút. A háromszáz méteres szakaszt az átadásig önerőből használhatóvá teszi a Best-Tool. Természetesen az önkormányzat, és Dusnoki Csaba polgármester is, partner abban, hogy amint pályázati lehetőség adódik, megoldják a pataji ipartelephez vezető utak aszfaltozását.  Természetesen – mondom, mert az utóbbi években természetes dolog az Patajon, hogy a község vezetése melléáll az előremutató kezdeményezéseknek.

Az ilyen szerű összefogás, együttgondolkodás ad némi bizakodást: a kisközösségek számára talán mégis van esély egy élhetőbb világban.

 

sZs

A magyar mindig is találékony, kreatív nemzet volt, akik között számos fejlesztő, tudós található. Számtalan újítással, találmánnyal gazdagítottuk a világot a golyóstolltól a karburátoron át a telefonközpontig. Ez így volt a múltban is, de a mai napig születnek új magyar találmányok. Erről személyesen is meggyőződhettem Dunapatajon az Ujhelyi Imre utcában, a Best-tool Kft. üzemében. Itt gyártják ugyanis az UO írásfejlesztő tollat, illetve a lánc nélküli bicikli, a Stringbike vázát. Mindkettő magyar találmány, hazai fejlesztés. Az írásfejlesztő toll egyedi formájával a rossz ceruza- és tollfogás megelőzésében segít, de általában fejleszti az írásképet és hosszú távon könnyíti meg az írást. Ennek a tollnak a különleges formájú műanyag alkatrészeit gyártják Patajon.

Óriási szenzáció volt a 2010-es padovai nemzetközi biciklivásáron a lánc meghajtás nélküli bicikli, amiről rengeteget cikkezett a sajtó. Ezt a kerékpárt Kohlheb Róbert és csapata találta fel és már megjelenésekor úgy nyilatkoztak egyesek róla, hogy forradalmasíthatja a kerékpározást. Természetesen egy ilyen különleges szerkezet egyedi gyártást igényel.

- Tulajdonképpen a pár évvel ezelőtti válság hozta ennek a kerékpárnak a gyártását – mondja Bach János a Best-tool Kft. ügyvezető igazgatója. – Állandóan munkákat, megrendeléseket kerestünk és egyszer csak egy székesfehérvári cég megkeresett bennünket ezzel a biciklivel, hogy a próbagyártást ránk bíznák. Ők adták az alapanyagot (egy különleges alumínium-ötvözetet), mi pedig kb. fél év alatt rákészültünk a gyártásra. Elkészítettük az ehhez szükséges speciális szerszámokat és kidolgoztuk az egész gyártási folyamatot. Pusztán egy háromdimenziós rajz alapján kellett az egész gyártást a nulláról megterveznünk. A váz darabjait gyártottuk, amelyek jórészt kézzel készültek, vigyázva arra, hogy például ennél a hajtásnál a két tengelytávolság rendkívüli pontosságot igényel.  Az általunk előállított váz-alkatrészek hegesztését már Hartán végezték Vajda László műhelyében, akinek szintén ki kellett dolgozni az ehhez kapcsolódó hegesztési technológiát.

Egyelőre a próbatermelésen vagyunk túl egy pár száz darabos szériával, négyféle méretben. Folynak a biciklik tesztelései és az értékelések, ha megfelelő piacot találnak hozzá, készek vagyunk sorozatban is gyártani.

A 19 fokozatú bicikli hajtása elsőre meglepően hasonlít a hagyományos, láncos társaiéhoz, de pár kilométer után már lemérhető a különbség. A bicikli kerekét a lánc helyett zsinór mozgatja (string angolul zsinórt jelent). A pedálokat és a zsinórt egy ellipszis alakú lengőkar kapcsolja össze – ez a bicikli lelke, ami meghatározza a hajtás minőségét és az áttételtől függően jelentősen csökkenti a láncos hajtásnál jól ismert holtpontot. A tesztelések szerint a Stringbike hatásfoka magasabb, az utazósebességet könnyebb vele tartani és kevésbé terheli a vázat is. Fejlesztői elsősorban a sokkal jobb futása és a komfortosabb biciklizés érzése miatt várják ennek a típusnak az elterjedését.

Schill Tamás